Závery projektu Rodovo-citlivé médiá

Už pri zbežnej analýze mediálnych posolstiev na Slovensku je zrejmé, že médiá zohrávajú neprehliadnuteľnú úlohu pri produkovaní rodových nerovností a konštruovaní rodovo stereotypných spoločenských noriem. A to nielen tým, že nám predkladajú až príliš zjednodušené obrazy mužskosti a ženskosti, zaťažené rodovo stereotypnými konotáciami, ale aj tým, že svojim vplyvom spolupôsobia ako sociálna kontrola pri určovaní prípustného správania sa žien a mužov. Najvýraznejšie sa to prejavuje v pretrvávajúcej dichotómii verejnej a privátnej sféry, kedy muži sú zobrazovaní ma titulkách ako kľúčoví aktéri verejného života, kým ženy spravidla ako konzumentky, matky alebo idoly mýtu krásy. Tento trend je až do krajnosti posilnený najmä v reklame a to spravidla u domácich tvorcov. Je zrejmé, že bez uznania dôležitosti úlohy médií v presadzovaní rodovej rovnosti a tomu zodpovedajúcemu politickému tlaku sa výraznejšie zmeny nedajú očakávať.